توقیف رسمی پخش مسابقه «بازمانده» در پی هتک حرمت به میراث ایران باستان.
در پی انتشار عمومی ویدیویی از مسابقهای تحت عنوان «بازمانده» که متأسفانه شاهد بروز اهانتهای آشکار به نمادهای ملی و میهنی کشور در آن بودیم، و همچنین بنا بر گزارشها مبنی بر عدم اخذ مجوزهای قانونی لازم برای پخش، فعالیت سکوی پخش این محتوا رسماً متوقف گردید.

این اقدام که تداعیگر بیمبالاتی نسبت به ارزشهای کهن این مرز و بوم و نقض آشکار موازین انتشار محتوای سمعی و بصری است، زمینهساز واکنشهای گسترده در میان ملت شریف ایران گردید. توقف پخش، پاسخی درخور به این تخطی و امیدی به بازگشت رعایت حرمت به ساحت فرهنگ و هویت ملی است.
از روز بیست و دوم آبان ماه، سکوی مستقل «بازمانده بین» میزبان رقابتی نوظهور با عنوان «بازمانده» گردید؛ مسابقهای که در قالبی متفاوت، شرکتکنندگان را در دل دشواریهای جزیرهای دورافتاده و با محدودیتهای نفسگیرِ آب و غذا به چالش میکشد. در پایان هر مرحله نفسگیر، تنها آنکه بر منابع اندک چیره گشته و توانسته از بوته آزمایش سربلند بیرون آید، تاج افتخار پیروزی را بر سر مینهد. اجرای این برنامه را دو تن از چهرههای نامآشنای عرصه هنر، جناب مهران غفوریان و جناب سیامک انصاری، بر عهده دارند. «بازمانده» که ریشههای خود را در نمونههای موفق جهانی چون مسابقه «Survivor» (نجات) دارد، با تلاشی برای بومیسازی و ارائه تجربهای ایرانی، گامی نو در این عرصه برداشته است. اما افسوس که در واپسین صحنههای منتشرشده از این رقابت، دستان ناآگاه یا شاید بدخواهی، سوی نمادهای کهن و ارجمند ایران باستان، از جمله پرندهی مقدس «هما» و نشانهی پرافتخار «درفش کاویانی» نشانه رفت. هدف قرار دادن این نمادهای پرافتخار با سنگ و آجر، موجی از انتقادهای گزنده را از سوی کاربران و دوستداران میراث فرهنگی برانگیخت و کامِ تماشاگران را تلخ ساخت.